2016. december 5., hétfő

Fekete halászsapka

Fejben már nagyon régóta készültem arra, hogy végre kötök egy férfisapkát. Két éve megvettem hozzá a fonalat, ami szigorúan csakis fekete lehetett. Többféle modellt nézegettünk, általában olyanokat, amelyek nem csak egyszerűen körben felfelé vagy lefelé vannak kötve, hanem valamilyen egyéb szabásuk, alakjuk is van. Kép alapján nehéznek találtam őket, mintát venni viszont nem szerettem volna.

Az egyszerű, fejre simuló körben kötött sapkának is megvan az a nehézsége, hogy hogyan simuljon valóban fejre, vagyis ne legyen buggyos. Valahogy férfisapkának a kicsit ráncos-buggyos kivitelt nem igazán tudom jelenleg elképzelni.

Végül erre az egyszerű fazonra esett a választás - Fisher Cable Hat:  http://www.ravelry.com/patterns/library/fisher-cable-hat

A magasra ívelő csavart minta és a fordított soros elválasztás ad egy jellegzetes fazont ennek az egyszerű, alulról fölfelé körben kötött sapkának.

Nem tudtam, hogyan fogom megoldani a pontosan fejre simuló fazont, főleg, hogy nem olyan paraméterekkel rendelkező fonallal kezdtem kötni a sapkát, mint ami a modell leírásában szerepelt, ráadásul egy darab körkötőtűvel terveztem kötni. Egy pici buggyosság azért talán belefér. Pont annyi, mint amennyivel a kész sapka rendelkezik.








A fonal Alize... és most hirtelen nem is tudom a továbbiakat. A címkéje régen eltűnt, a vastagságából meg valahogyan nem jöttem rá. Az biztos, hogy gyapjú-akryl keverék fonal, és a 6-os tű állt neki jól. Ha nem akartam volna jó szorosra kötni, talán 7-essel is elég lett volna, de most így jobban tetszett. Talán Superlana Maxi, vagy Klassik, nem tudom.

70 szemre kezdtem, így hétszer fért bele a mintaegység, ami voltaképpen egy csavart bordázat. Minden 5. sorban csavartam a megjelölt 6. helyett. A fogyasztásnál jöttem rá, hogy még így a fonalra átszámolva is túl hosszú lenne a sapka, ha betartom a pontos mintát, így rövidesen dupla fogyasztásba kezdtem. Szerencsére a fogyasztás vonala így is szépen kirajzolódik.
 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.