2016. december 11., vasárnap

Ismét karikás mintával

... most bulky módra, dupla szállal.

Egy jó meleg, egyszerűen megköthető, de mégis karakteres nyakmelegítő volt a cél. Olyan fonalból terveztem, amiből van annyi itthon, hogy esetleg még egy sapka is kifutja majd belőle.

Az Ice Yarns-tól a zöld színű Zerda Alpacára esett a választásom, összefogva egy színátmenetes akrylfonallal, a Nako Colormatikkal. Egyikből sincs annyi itthon, hogy valami nagyobb darab legyen belőle, de egy ilyen szettre pont elég lesz.

A Zerdából egyszer már készült egy nyakmelegítő, de lebontásra ítéltem. Ez a fonal önmagában nagyon sokat nyúlt, egyáltalán nem tartotta a formáját. Úgy gondoltam, ha összefogom egy olyan fonallal, aminek jó tartása van, akkor ez talán kiküszöbölhető. Egyébként meg sajnáltam volna nem kötni belőle semmit, olyan jó meleg és puha fonal.

A Nako Colormatik egy 100% akryl, színátmenetes fonal. Olyan nagyon jó puha fajta, semmilyen csikorgós műanyagérzete nincsen. Reménykedem, hogy alapanyagánál fogva jó tartást ad hosszú távon is az alpacának.

A mintára, amit ugye mostanában többször kötöttem, teljesen véletlenül rábukkantam egy régi, magyar nyelvű kötős könyvben, úgyhogy most már a neve is megvan: karikás minta. Ebben a vastagságban a színátmenettel elég rusztikusan hat.










Körben kötve, felülről lefelé haladtam. A 2X2-es patentmintát, ami lefelé bővül és szélesedik törik meg a "lyukas karikák".


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.