2015. november 18., szerda

Újabb színátmenetes kezdemény

Egy újabb színátmenetes fonalat kezdtem kötni, Magic Baby az Ice Yarnstól. Mondhatni, ugyanolyan tulajdonságokkal bíró fonal, mint a Baby design. Ahogyan néztem, még a cm-re mért paramétereik is megegyeznek, csak a színük más.

A szoknyakezdemény alapját képező inspirációkat a Ravelry oldaláról gyűjtöttem. Többféle technika megtetszett, de nem találtam egy mintát sem, amit úgy egy az egyben megkötnék ezzel a fonallal.

Ki kellett próbálnom, milyen úgy szaporítani, hogy a szaporítás lehetőleg szépen belesimul a kötött felületbe. Ha a ráhajtásokat a következő sorban hátulról kötöm le, más kifejezéssel élve csavart simát kötök, akkor ez várhatóan így lesz.

A másik technika a hozzáilleszett kötött darab, amit már a cseresznyés ruhán kipróbáltam. Konkrétan láttam egy ilyen darabot, ahol a körben kötött szoknya derékrészéhez hozzá volt illesztve egy kelta csavartmintás, más száliránnyal futó betét. Valami ilyesmit szerettem volna csinálni most. Az egyetlen probléma, ami felmerült közben, hogy úgy tűnt, mégis kissé szorosabb lesz az a sor, ahol a hozzáillesztés történik. Azért, hogy ne húzzam meg nagyon ezzel a kötött darabot, minden második-harmadik szem illesztésnél nem hagytam ki szemet, hanem rögtön a következő sor szélszeméhez lllesztettem. Ugyan így is viszonylag szoros az illesztés, de legalább több a szemszám, valószínűleg így elég széles lesz azon a szakaszon is.

A csavart betét összeillesztése után majd körben felszedem a szemeket, és folytatom lefelé kötve a szoknyát, egyszerűen pár soronként körben szaporítva .




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.