2015. november 2., hétfő

Százszínű ősz, egyelőre egy gombolyagnyi

Még tavasszal vettem ezt a fonalat, most kezdtem el kötni belőle. Sokáig gyűjtögettem hozzá a lehetséges mintákat, szabásokat, mire eldöntöttem, hogy mi is illene hozzá, mit is szeretnék belőle. Egyfajta sweater poncho-t tervezek, vagy swoncho-t,  avagy magyarul most pulcsi poncsónak fogom nevezni. Ez egy olyan pulcsiféle, ami folyamatosan bővül lefelé, vagy máshonnan nézve egy olyan poncsó, aminek ujja is van.



Túl sok mintát nem akartam bele. Úgy gondoltam, ez a mélyebb textúrájú csavarás pont jó és pont elég ehhez a gazdagon színátmenetes fonalhoz. Most, hogy egy gombolyagnyi, azaz 10 dkg fonalat belekötöttem, úgy érzem, lehet hogy még majd lefelé az ujjába is teszek valami csavarásfélét. Talán még elbírna egy kis mintát.

Egy bökkenő van: jobban szúr így megkötve a fonal, mint az a gombolyag érintéséből várható volt....nagyon remélem, nem marad így. Mindenesetre próbálkozni fogok mindenféle praktikákkal, amik állítólag elveszik a gyapjúfonal szúrósságát és puhítják a szálat.

fonal: Himalaya Padisah (30% gyapjú, 70% akril)
tű: 5-ös




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.