2015. október 18., vasárnap

Varrás nélkül...dilemmák

Most éppen ez a kislányruha van terítéken.

A kardigánkezdeményt bizony lebontottam, annyit mondogatta a lány, hogy ő inkább ruhát szeretne ebből a fonalból, és legalább térdig érjen ám! :)

Közben az a problémakör is előkerült, hogy hová tűntek a cseresznyék. A cseresznyék bizony nem tűntek el, csak némiképp átalakultak. Nagyon hosszúak az egyes sorok így körben kötve, máshogyan jönnek ki a színátmenetek, kisebb tömbökben, sőt, csak sorokban, gyakran váltakozva. De ezt egy 4 évesnek nehéz elmagyaráznom, meg hát őt mégis a cseresznyék érdeklik, hogy most miért nem látni őket. Ezért úgy döntöttem, hogy az ujjak leválasztása után a ruha további részét nem körben, egyben, hanem több darabból kötöm meg. Bevallom, nekem is sokkal jobban tetszik ez a fonal így, hogy nagyobb felületen terül el egy-egy szín, no meg a cseresznyék is előkerültek így.

Viszont varrni továbbra sem szeretnék. Az első harmad megkötése után sikerült kitalálnom, hogyan tudom hozzákapcsolni ehhez a következő külön kötött harmadot, még a sorok kötése közben. Nagyon megörültem ennek a technikának. Igazán szép "varrásvonalat" ad, olyan szép hosszú sima szemek keletkeznek abban a vonalban.

Video tutorial ehhez a művelethez:
- https://www.youtube.com/watch?v=3zPXZ4cu66Q&list=PLcBheJX-o6T-vzHnZQKefxp0i7muGL4OQ&index=33 annak a bizonyos ten stitch takarónak a technikája
- illetve még egy videó: https://www.youtube.com/watch?v=RE9VwPdN61M&list=PLcBheJX-o6T-vzHnZQKefxp0i7muGL4OQ&index=35

Időközben elérkeztem a harmadik harmad kötéséhez, és nehézségeim támadtak. Én azt gondoltam, hogy ezzel a technikával könnyedén hozzá tudom majd ugyanígy kötni a harmadikat egyszerre a már meglévő kettőhöz, de ez mégis bonyolultabbnak tűnik. A sima sorokban természetesen működik a dolog (az lesz a hátulja "varrásvonal"), de a fordított sorokban nem akar olyanra sikerülni. Hozzá tudom kötni ugyan, de nagyon más alakúak lesznek a szemek...és hát pont az az eleje, jó lenne, ha megegyezne a másik oldallal.






Ha kitaláltam a kivitelezhető megoldást, jelentkezem :)





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.