2015. október 6., kedd

Lila Helena viselve


Helena névre keresztelték az eredeti modellt, amit a Ravelry-n találtam: http://www.ravelry.com/patterns/library/helena-2  Láthatóan az általam kötött darab erősen eltér az eredetitől, de azért a fő nyomvonalat ez a modell adta.






Rövidujjú nyári tunikát terveztem, vékony fonalból - no azért nem annyira nagyon vékonyból; a 3-mas tűvel még mindig csak barátkozom, és örültem, ahogyan kiderült, hogy végülis köthető ez a fonal 3,25-ös tűvel is, csak hogy legalább a lelkemnek jobb legyen az érzet, hogy egy lehetletnyivel gyorsabban haladok így.

A színt természetesen a lány választotta. Illetve már régebb óta kért egy teljesen lila felsőt, vagy ruhát, vagy bármit, csak lila legyen :). Jobban örültünk volna egy fokkal világosabb lilának, de ez az árnyalat is megfelelő.

A nyaka többszöri újrakezdés - bontás után alakult ilyenné. Hiába készítettem próbakötést, valahogyan többször is túl bőre sikerült készítenem a nyakát. Még ez is határeset, lehetne egy kicsit összefogottabb, de már nem volt kedvem még egyszer bontani - újrakezdeni. Viszont nagyon szerettem volna nem szögletes, nem egyenes nyakat, úgyhogy a kört csak pár sor + szaporítás után zártam. Végülis így leírás nélkül is egészen megfelelő vonalat sikerült kialakítanom a nyaknak. A szaporításnál rájöttem arra, hogy sokkal szebb lesz a vonala, ha nem az utolsó, vagy utolsó előtti szemeket szaporítom, hanem legalább 2-3 szemes szegélyt hagyok, és az az előtti szembe kötök duplán.






A tunikába a lány kérésére kétféle minta került. Nem így terveztem eredetileg. Én bőven megelégedtem volna azzal, ha az eredeti azsúrmintával kötöm végig a teljes hosszt, azonban ezt a leányzó unalmasnak találta, így választott hozzá még egy mintát, amit ő kagylómintának keresztelt el. Ezen a  mintán tanultam meg, mit jelent a középhangsúlyos dupla fogyasztás.

Az alja még tovább bővül. A legaljára kreált fodor valahogy ebből a fonalból nem adja ki olyan jól a formáját, de azért elfogadtuk így a helyzetet. Talán még többet kellett volna szaporítanom bele, vagy ki tudja...

A mellvonalhoz fűzött szalag utólagos ötlet. Ha valamivel szűkebbre vettem volna ott a lustakötéses bordákat, vagy alatta többet szaporítok, akkor anélkül is biztosan kiadná a szabásvonalat, így azonban jól jön ez a szalag bele. Mindenesetre a lánynak tetszik, hiszen szép fényes lila szalagról van szó :)






Kora őszre készen is lett, bár az időjárás hűvössége miatt jelenleg inkább mellényként van használatban.




fonal: Cheval Blanc Sunny, 100% mercerizált pamutfonal (25-30 dkg körüli mennyiségben...nem mértem le)
tű: 3,25-ös


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.