2016. április 28., csütörtök

Kékek

Négyféle mercerizált pamutfonal 3,5 es tűvel kötve, amint kipróbáltam egy ráhajtásos ál-csavart mintát. Nem tudom, magyarul pontosan hogyan hívják ezt a mintát, angol oldalakon eyelet cable illetve mock cable neveken fut.








Elszórakoztam ezzel a mintával vagy 2-3 órát, mire kialakultak a szemek. Gondot okozott számomra a soronként változó szemszám, illetve hogy az eredetileg körkötésre lejegyzett mintát átfordítsam oda-vissza kötésre.

A kiszemelt felső majd körben lesz kötve, de mielőtt elkezdem a konkrét darabot, ki kellett próbálnom külön a mintát.
Kipróbál...bont...Először rövid színátmenetes fonallal kezdtem, és hát nem igazán láttam, melyik szem micsoda és hol van, úgyhogy lebontottam.  Egyszínű fonallal kezdve szépen kiadta magát  a minta, ez után már a színátmenetessel is  meg tudtam kötni.

Ezek a kiszemelt színek a kékes árnyalatú darabhoz. Tervben van egy rózsaszínes változat is, amihez még ez után állítom össze  a lehetséges fonalakat.

Jó kis fonalpróbát eredményezett végül ez a kis mintapróba. Az elkezdésekor, ami pusztán a minta kipróbálása és megtanulása okán történt, egész sok tanulsággal szolgált végül. Gondoltam, hogy különböznek azért ezek a pamutot, de nem számítottam ilyen jelentős különbségre.

Számomra egyértelműen a Cheval Blanc Sunny fonala győzött. Korábban már kötöttem egy színből egy felsőt vele, tudtam, hogy jó minőségű fonal, de itt a többivel összemérve ez még egyértelműbb lett. Nagyon jó tartása van, és egyben rugalmas is kötés közben.

Nekem ez után következik a Steinbach Wolle Capri (itt a fehér színű). A tartás itt is megvan, de a rugalmassága messze elmarad a Cheval-től.

A Catania hasonló a Steinbach-hoz, de még valamivel merevebb.

A névtelen, vagyis az egyik multi saját márkás fonala pedig eléggé alul marad minőségben, a kötés könnyedségét tekintve. A színe ugyan gyönyörű, puha is, de valahogy se a tartása, se a fénye nincs olyan. Ez még nem zavarna, de bizony kötni is jóval nehezebb. Nem tudom, hosszú távon vajon hogyan viselkedik. Nagyon szép a színe, elvileg ugyanolyan mercerizált pamutfonal, mint a többi, ezért valószínűleg felhasználom.

A kiszemelt modell ez a nyári felső:http://www.ravelry.com/patterns/library/raglan-top-with-eyelet-cables

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.