2014. október 18., szombat

Poppy sapka variáció









Terjed mindenfelé egy hasonló minta, kötött és horgolt változatban is. A kötött egy bolgár nyelvű leírással,  a horgolt meg már nem is tudom...Először hozzáfogtam a horgolt változathoz, mégiscsak egyszerűbb és gyorsabb. De valahogy nem illett a meglévő fonalaimhoz, bontásra került. Győzött a kötött változat. Végül nem bíbelődtem a pontos bolgár mintával, pedig a képről nagyjából le lehetett volna olvasni, hanem vettem az Aviatrix, illetve annak is a Poppy sapka változatát a Ravelry-n, és átalakítottam. Ennek  a változatnak a lényege az, hogy a fordított soros részek száma jóval több, az eredeti bolgár képeken talán még több, mint ahogy én kötöttem. Láthatóan azok teljes hosszúságú sorok, így a fülrész is szélesebb lesz, amit majd utólag lehet összehúzni, fogyasztani, mikor körbekötjük az egészet.


A nagylány választotta ezeket  a színeket :) Úgy döntöttem, fehérrel lesz kötve a külön kunkorka, közte a másik két szín.

fonal: Ice Yarns Baby Wool, 60% akryl 40% gyapjú
tű: 4,5-es

A 6,5 éves lányra 59 szemmel kezdtem, a rövidített soros fordulások 5, 10, 18, 14, 8 szemnél történtek. A kifordított rész 5 sornyi. Azonban előtte vagy utána mindig van egy plusz sor, mert valahogy úgy jön ki szépen a színek váltakozása.

tutorial a rövid sorokhoz, német módszerrel: https://www.youtube.com/watch?v=i_6Pjl20zKA&index=16&list=PLcBheJX-o6T-vzHnZQKefxp0i7muGL4OQ

Hajdan az Aviatrix sapkánál még a másik módszert alkalmaztam, de ez sokkal szebb eredményt ad, szerintem kivitelezni is egyszerűbb.

A körben felszedett szemeket utólag jócskán le kellett fogyasztanom, hogy illeszkedjen a fejére, nem csak a fülrésznél, ahogy az eredeti mintánál volt.

Az aljára horgolt szegélyt kapott a lány instrukciói szerint, mi szerint hullámos legyen ám!

Az eredmény egy jó fazonú, látszólag vékony, ám valójában rendkívül melegnek tűnő sapka...vagy csak még nincs elég hideg hozzá :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.