2014. október 22., szerda

Főzött gyurma

A kisebbik gyerekem unszolására, aki már nagyon-nagyon szeretett volna megint gyurmázni, rászántam magam egy újabb gyurma-recept kipróbálására. A korábban összeállított hideg, csak gyúrt só-liszt gyurma nekem nem tetszett. Már rövid távon sprőd volt, kiszáradt, és marta a kezem a sok só. Így nincs előnye a kereskedelemben kapható gyurmákkal szemben, amik szintén irritálják a kezemet.

Ez most másnak ígérkezett. Csak pici só van benne, és főzött. Akárcsak  a gyerekek, én is kíváncsian vártam az eredményt.

A recept innen való: http://szinesotletek.blog.hu/2013/04/11/az_orok_ervenyu_fozheto_gyurma_receptje
A képek csodás eredményt ígérnek, vajon sikerül-e nekem is produkálnom ezt a színt, állagot, ami  a képekről sugárzik?

Megfeleztem az adagot. Ez az adag így egy-egy színhez való mennyiség volt.
Tehát:
  • 1,5 dl víz
  • 1 kk só
  • 1 kk citromsav
  • 1 ek étolaj
  • festék

melegít,

majd hozzáad
  • kb. 13 dkg finomliszt
Így sikerült:










Nekem pár perc folyamatos keverés után nagyon besűrűsödött, összeállt. A fazékból kivéve összegyúrtuk, még melegen, ahogy a kezem bírta. Az eredmény egy ruganyos, finom állagú gyurma, amivel valóban élvezet játszani.Kicsit büdös, állítólag (szerintem a temperafesték miatt), és talán valamivel nehezebben tapad össze, mint a bolti gyurma, viszont nagyon könnyű formázni, kellemes érzet a kéznek, a bőrnek.

Kiszáradás ellen dobozba tettük és hűtőbe. Majd kiderül, valóban meddig áll így el.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.