2014. október 10., péntek

A lila ruhás hölgy



A lila ruhás hölgy végre lefényképezésre került egy szép napsütéses őszi napon :)

A fehér-lila pöttyözött fonal a kínai csodafonalam :) Összetétele a leírás szerint 60% egyiptomi pamut, 32% "milk protein silk" (amit majd valaki megmond nekem, hogy vajon mi a csoda lehet), és 8% bársony, amit szintén nem tudok elképzelni, pontosan mit takarhat. A leírásban még az is benne volt, hogy különösen puha tapintású fonal, ami valóban megfelel a valóságnak.

"Anya, én ebből takarót szeretnék, meg párnát, meg szoknyát, meg mindent." - és ölelgeti magához a lány a puha fonalcsodát.

Felülről lefelé egyben kötött, raglán vonalú tunikát terveztem belőle egyelőre, az alján és az ujján fodrokkal. Tehát a mintát lefelé kissé bővítettem úgy 5-6 soronként, nem csak a két oldalán, hanem középen is. A csíkozás Drops Cotton Light fonallal készült.

Hiába a méregetés, végül mégis kicsit bő lett az egész. Az ujja vonalán sajnos eléggé látszik. A nyakát szerencsére pár sor horgolt kispálcával összébb tudtam húzni. Mindenképpen szerencsésebb, hogy a Drops fonal van a széleken,  jobban összetart így az egész. Ugyanis használat közben az derült ki, hogy a puha fonalcsoda eléggé nyúlik, nem igazán tartja a formáját.

Mindenesetre ez az első felülről lefelé egyben kötött felső, amit befejeztem, és még hordhatóra is sikerült.

minta: http://www.ravelry.com/patterns/library/girls-summer-tee
tű: 4,5 es
összesen 22,5 dkg fonal



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.