2014. augusztus 29., péntek

Rakott pörgős szolnya

fonal: Alize Cotton Gold, 24 dkg összesen
3,5-es tűvel kötve

Nagyon megszerettem ezt a fonalat. Kellemes tapintású, puha, természetes érzetű a kézben, jó vele dolgozni. Bár a vékony tűt már kezdtem megelégelni kissé, mire készen lett a nagy mű.

Az újabb pörgős szoknya ötlete egy fizetős rakott szoknya mintája láttán jött, amit végül nem vettem meg, hanem nagyjából rekonstruáltam. Végülis csak annyi a szabása, hogy a bordamintát a sima szemeknél kiszélesítjük ráhajtásokkal-lyukakkal, ahogy haladunk lefelé. Az aljára érve már jó sok szem lesz a tűn, nem is számoltam, mennyire sikeredett. Úgy döntöttem, kap még egy horgolt szegélyt, hogy lazább legyen az összkép, és némileg törjük meg a simakötés egyenletességét.

A derékrészen még van mit finomítani. Én egy kicsit vastagnak találom így visszahajtva a kötést, gumit belehúzva. Majd a következő szoknyához kitalálok valamilyen más derékmegoldást.

A fonalakat, színeket, nagyrészt a gyerkőc válogatta össze :)













...itt most locsol, nem pörög... :)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.