2014. augusztus 16., szombat

Horgolt hullámok

A hullám vagy cikk-cakk minta horgolásának megtanulása nem volt számomra egyszerű feladat. Valóban feladatnak éreztem. Valahogy meg kellett tanulnia látni a szememnek, hol a hullám teteje, alja, ahhoz, hogy gördülékenyen, ne folyton a leírást böngészve kelljen horgolnom.


Több minta átnézése után elsőre Attic24 nagyon részletes leírása mellett döntöttem. Az első kísérlet egy aprócska darabbá kerekedett, többszöri bontás eredményeképpen, végül egy játék babatakaró lett belőle.






Belevágtam egy nagyobb darabba, szoknyát kerekítettem a mintából.  Egy élesebb vonalú cikk-cakk minta rajza alapján horgoltam. Többszöri saját próbálkozás után, hogy vajon hogyan tudnám szépen szaporítani lefelé a  mintát, mégiscsak kerestem egy leírást, amit némileg átalakítottam. Ez a minta eredetileg egy csillag alakú szivárványos babatakaró mintája. Szerintem kiválóan alkalmas pörgős, kör szabásvonalú szoknya elkészítéséhez is.

A mintát a Ravelry-n találtam: http://www.ravelry.com/patterns/library/rainbow-ripple-baby-blanket

Ez a darab is Alize Cotton Gold fonalból készült, 3,5-es tűvel.




A végeredmény ugyan kicsit tömör, talán kicsit a súlya is nehéz a szoknya hosszához képest (22 dkg), ám a célnak tökéletesen megfelel. A mintát horgolni meg kész gyönyörűség volt.






Boldogság :)



...és pörög :)





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.