2014. április 23., szerda

Egy halom szemjelölő

Mire való a szemjelölő? No, nem karácsonyfának :D

Az alsó kötéskezdeményről elsőként ez jutott eszembe...


Szóval nem tudom, vajon tényleg szükség van-e erre az eszközre hosszú távon is, mikor az ember már teljesen biztos kötés- és horgolástudás birtokában minden szemet felismer, és nem számol félre egyáltalán. Vagy ilyen nem lesz sohasem, és azért jól jön ez a kis eszköz majd mindig, hogy csak úgy odanézés és számolgatás nélkül lehessen kötni.

Hozzájutottam nagyon jó áron egy halom zöld színű szemjelölőhöz (Aliexpress, free shipping) . Már régóta terveztem, hogy milyen jó lenne kipróbálni. Valahogy számomra a más színű fonal, meg  a biztosítótű, amiket szemjelölő hiányában ajánlgatnak, nem vált be. A biztosítótű rendszeresen kipattant, no meg nehéz volt a következő sorban átugrani, a fonalnak meg körülményes volt a használata, a ki- és befűzés.Viszont valamire szükség van, mert bizony félrenézni  a szemeket azt jól tudom....

Ez a bekapcsolós, belepattintós fajtából való. Egyelőre a második apróságot kötöm a segítségével, és teljesen jól működik, nagyon jól betölti a funkcióját.





A minta innen való: http://www.ravelry.com/patterns/library/mitred-square-dishcloth

Hogy mi is ez? A minta a név szerint bizonyos mosogatórongy. Mikor először találkoztam ezzel kötős-horgolós körökben, igazán jót mosolyogtam rajta. Aztán rájöttem, hogy attól, hogy az ember nem szeretne ilyesmivel mosogatni (én egyelőre nem szeretnék, bár még ki tudja, merre fordul a világ velem), egy ilyen minta sok mindenre jó. Például mintakipróbálásra, bizonyos technikák kipróbálására bizonyos fonaltípuson, mondjuk kötéspróba helyett. Ha jó sokat készítünk belőle, még felhasználható valamilyen nagyobb darabhoz is.

Én mindenféle lakástextíliákról álmodozom (takaró, falvédő, díszpárnahuzat), de ruhadarabokat is össze lehet rakni belőle. Egyelőre még fogalmam sincs, hogy ebből lesz-e valami nagyobb darab. Ebből a fonalból (Alize Cotton Gold Batik) most 3,5 dkg van összesen itthon, így aligha :)

Jelenleg a mintában a lényeg számomra a balra (ssk) és a jobbra (k2tog) dőlő fogyasztás, tulajdonképpen ez adja az egésznek a érdekességét ott középen.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.