2018. augusztus 7., kedd

Nyaralós

Íme a kötőskosár, amivel útnak indultunk. Az idők során, főként mosás után jócskán elvesztette a tartását (meg miután a gyerekek párszor 'telerakták' macskával), de a célnak tökéletesen megfelel azóta is.


A szövőkeret, amivel egyelőre csak kisebb darabok készültek, de nagy siker a gyerekek körében. Nekem csak egyszerűen öröm, hogy végre valamilyen fajta kézimunkához van kitartásuk.


A sötétszürke, enyhén cirmos fonal több éve itt van a fonalaim között, ugyanúgy, ahogyan a kék-lila-pirosas színátmenetes is.

Ez a szürke fonal annyira vékony és olyan finom, hogy nagyon sokáig nem volt bátorságom hozzákezdeni. Próbálkoztam két szállal régebben, hátha úgy menni fog, de elég ormótlan volt ilyen módon ahhoz, hogy folytassam. Most 3-mas tűvel sikerült egy egészen elfogadható kötésképet létrehoznom vele. Ezzel a vékony bordós fonállal együtt egészen vállalhatónak találom, bár fel vagyok készülve rá, hogy az idők végezetéig fogom kötni a belőlük készülő darabot :)

szürke: Woolcascho az Ice Yarns-tól (gyapjú - nejlon - pamut - kasmír összetétellel)
bordós: Premium Merino Yak a Schachenmayr Regia-tól (gyapjú - nejlon - jak gyapjú összetételben)


Ez a nagyon élénk színű, kontrasztos fonal is régóta itt van a gardróbban, arra várva, hogy kitaláljam, mi is állna jól neki. Bambusztartalmú fonal az Ice Yarns-tól,  és az erős színek miatt sokáig csak a fantázia szintjén tetszett. Nagyon megtetszett, mikor megvettem, aztán közben derült ki különféle próbálkozások folyamán, hogy egy rövid színátmenetes fonallal, amelyik ráadásul ilyen erős színekkel bír, azért nem olyan egyszerű...Ráadásul még bambuszból is van, tehát állítólag nyúlni fog, ugyan a tapintása nagyon kellemes, hűs, puha, kötés közben  igazán kárpótol minden kellemetlenségért.

Aztán időközben megbarátkoztam ezekkel a színátmenetekkel, elképzeltem például farmerhoz. A hozzáadott rombuszos csipkeminta még pont érvényesül ebben a színkavalkádban. Fentről kezdtem a raglánt, de nem zártam a kört, csak jópár sor után, hogy az eleje mélyebb legyen. Nyakat utólag tervezek hozzáadni.







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.