2017. szeptember 21., csütörtök

Szeptemberi


Az első őszre kész darabom egy nagyiponcsó.



Nagyon sokat gondolkoztam azon, mi készüljön ebből a fonalból. Igazán finom tapintású fonal, alpaca, merinói gyapjú és akril keverékéből - Luxury Premium 25% alpaca, 25% merinói gyapjú, 50% akril keveréke. A színe is olyan bársonyos, olyan enyhén melírozott, összetett hatású, nem csak egyszerűen barna. Talán olyan szürke-barna-drapp-kávé keverékeként írnám le, miközben homogén módon egységes az egész. Lehetne 4-es tűvel kényelmesen kötni (kipróbáltam), valami dekoratív mintával. Próbáltam is ezt-azt, aztán hirtelen itt lett az ősz, és nagyon vágytam valamilyen puha, meleg holmira, ami persze gyorsan készen van. Itt jött képbe a horgolás, az örökzöld nagyimintával.


Nagyon kívánt még ez a szürkés kávébarna valamilyen más színt is maga mellé, csak a natúr hatás kedvéért, és hogy ne legyen annyira sötét az összhatás. A krémfehér fonal némi maradék Witico (50% gyapjú, 505 akril), a világosbarna fonal Wool Fine 50 az Ice Yarns-tól, amit dupla szállal fogtam.

A relief pálcákkal horgolt nyakat utólag szedtem fel, kicsit szűkítve, hogy szépen körbeölelje a nyakat. Nem lett magas nyakú, pont akkora nyaka van, mint egy hagyományos pulóvernek.





Hordható elöl háromszögként, vagy oldalra hosszabban is. Mindkét verzió igazán kényelmes.




A kertben nagyjából egy hete még ilyen szépen mutattak ezek a virágok. Azóta egy nagy eső letarolta őket.

dáliák fehérben:





pirosasban:




rózsák rózsaszínben:





és a szőlő:


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.