2017. április 1., szombat

Kerek nyakmegoldások

A kötött holmik nyaka, az mindig egy kérdés, főként úgy, hogy még nem áll rendelkezésemre elegendő kötéstechnikai ismeret ahhoz, hogy kialakíthassam azt olyanra, amilyenre szeretném.

Azért készülnek olyan nyakak, amikkel már első látásra is elégedett vagyok, így most dokumentálom a megvalósítás metódusát.



Ez az a bizonyos túl sötét pulcsi, ami már pár hete készen és használatban is van. Az eredeti minta szerint (http://www.ravelry.com/patterns/library/simplest-sweater-2) az eleje és hátulja nyaka is egyforma magas lenne, harisnyakötéssel, enyhén pöndörödve. Az első sort nem kötöttem össze, pár centiméterig oda-vissza kötöttem sima és fordított sorokat, közben egyszer szaporítottam pár szemenként keresztszálból. A szélső szemeknél is szaporítottam minden második sorban 1-1 szemet. Pár cm után kötöttem össze a kört, és onnantól kezdve a megadott minta szerint folytattam a nyakat és vállat. Utólag illesztettem hozzá kerek nyakrészt, felszedve a szemeket. Ugyan itt most nem látszik jól, ez az akrylfonal így magában nagyon furcsán fekszik ki, hajlik össze-vissza, de rendkívül kényelmes lett. Elég magasan van, alig kivágott, pont kényelmes a háta és eleje magassága.


Egy másik színárnyalatú Magic Fine-ból (Ice Yarns) nemrég kezdett újabb Simplest Sweater:




Ebben a pulcsikezdeményben azonnal összekötöttem körbe a kezdősort. Egy-két sornyi kötés után rövidített sorokkal emeltem meg a háta nyakrészt. Ugyan nem sokkal, csak 4-5 sort kötöttem így, de valamennyit talán ez is jelenteni fog a használatban, hogy kényelmesebb legyen. Terveim szerint ezek után a nyaka így marad, nem kerül rá sem patent, sem kunkori harisnyakötéses nyakrész. Talán így jobban hasonlít az eredeti modellhez is.




Ez a pulcsi - vagy mellény, még ki tudja - a patentmintával indul. Először próbáltam ki, hogy a simákat csavartan, vagyis a hátsó szálból kötöm le. Nagyon tetszik így az eredmény, valóban sokkal jobban tart a patent, nem olyan laza és széteső, mint időnként a másik metódussal. Ezt követően rövidített sorokat alkalmaztam a háta nyaka emeléséhez, miközben a két hátsó raglánvonalat is megkezdtem.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.