2014. június 27., péntek

Tunika angyalszárnyakkal

A hónap elején a Gombolyda budapesti üzletében jártunk. Végre volt alkalmam a két kezemmel tapintani a fonalakat, érezni a puhaságukat, gyönyörködni a színkavalkádban - és volt alkalmam személyesen meggyőződni arról, melyik fonal szúrós annyira, hogy azt véletlenül se vegyem meg...

A kisebbik gyerekem csapott le erre a fonalra: Alize Bella Batik, 100% pamutfonal, színátmenetes. Mindenképpen horgolni gondoltam belőle, jelenleg ugyanis nem érzem még késznek magam arra, hogy ennyire vékony fonalból kössek (sőt, lehet hogy soha nem fogok ekkora munkába kezdeni). Horgolni sem igazán horgoltam még ennél vékonyabb fonallal, vagy legalábbis nem lettem készen semmivel, amibe belekezdtem.

Nagyon belejöttem mostanában a kagylómintába, így rögtön megtetszett ez: http://www.ravelry.com/patterns/library/angel-wings-pinafore Haladós minta, látványos, szellős. A szabás felülről lefelé horgolva alakul. Eredetileg nyitott a háta, én azonban úgy döntöttem, inkább körben horgolom, így mellőzhetem a végén még azt a minimális összevarrást is.

120 szemmel kezdtem, a szaporításokat soronként a mintának megfelelően alakítottam, de végig egyráhajtásos pálcákkal. Valamivel több sor szerepel a nyakánál, mint a mintában, alakítva a fonalhoz és a gyerek méretéhez. A karkivágáshoz külön felszedtem mindkét oldalon még 15 láncszemet, hogy elég széles legyen a gyerekre. Összesen 4 gombóc fonalat bontottam hozzá, 178 gramm lett összesen (az Alize fonal gubancolódásából adódóan sajnos már megint veszítettem némi fonalat). Gondolkoztam, hátha ruha hosszúságúra is összejön, de aztán megelégedtünk a tunikával, a gyerek is, én is.




Ezen a képen látszik, hogyan bővítettem, szaporítottam még lefelé.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.