2019. augusztus 4., vasárnap

Nyári horgolások 1.

Úgy tűnik, ez a nyár most horgolások időszaka. Vannak kisebb-nagyobb próbálkozások, fonalkipróbálás, bontások, remélem, befejezések is lesznek.

Ezek a nagyikockák mercerizált pamutfonalból készültek. Részben a mintát szerettem volna kipróbálni, részben ezt a fajta fonalat is, természetesen abban a reményben, hogy majd egyszer egy nagyobb darab kerekedik a négyzetekből.


Nagyon tetszik ez a minta, csak sajnos jócskán nem lett egyforma ez a két darab. Egyébként el tudnám képzelni akár egy horgolt nyári felső darabjaiként.

Végre realizálódni látszik egy sok-sok éves horgolós tervem, felülről egyben horgolt raglán felső képében. Amit egyszer pár éve elkezdtem, azt végül visszabontottam, mert a kör csatlakozása valahogy nagyon csúnyán jött ki. A most talált mintánál a csatlakozás és ezzel együtt a soremelés  nem a háta közepén van, hanem pont a raglánban, így sokkal észrevétlenebb.

fonal: Fibranatura Cotton True Sport, 3,5-es tűvel horgolva

A nyári kert virágaiból egy kis ízelítő:

Végre nyílik a bugás lángvirág. egyszer már próbálkoztam a telepítésével, de akkor nem fogta meg. Ez a tavalyi ültetés most úgy tűnik sikeres volt. ezen a napos helyen jobban érzi magát ez a virág.


Kértünket sok éve díszítik pillangóvirágok. Idén tavasszal nem vetettem, valahogy elmaradt, viszont tavalyról úgy tűnik elszórta a magját, több helyen is kikelt. Ugyan így nem alkot olyan összefüggő virágtengert, mint elvetve, de nagyon szépen mutatnak a virágágyásból egy-egy helyen feltűnően magasodó pillangóvirágok.


Íme a kékszakáll bokor, amiről sokáig azt hittem, valószínűleg kifagyott. Most már megjegyzem, hogy ez a cserje későn hajt, talán május közepe is volt, mire végre elkezdett rügyezni. Azóta már bőven hozza a virágokat is.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.