2017. július 9., vasárnap

Egy kis kötés, egy kis kert



Íme Alize Bellából egy felső kezdete:



Ez az eddigi legvékonyabb fonal, amiből megpróbálok kötni. Régóta bespájzoltam ezt a fonalat. Még azokban az időkben, amikor nem is sejtettem, hogy ennyire vékony fonálból még némi időre, gyakorlatra lesz szükségem, mire képes leszek valami hordhatót alkotni.

Horgolva már egyszer sikerült, na de az azért könnyebb.

Jelenleg a terv egy olyan kislányruha, aminek a felső részét kötöm, felülről lefelé, raglánujjakkal, az alsó részét pedig varrom. Valahogyan így: http://www.ravelry.com/projects/quilon/glenettes
vagy így: http://www.ravelry.com/projects/milosmormor/robe-dete-en-tricot-et-liberty-2
Illetve én most csak az ujjába kezdtem el egy kis csipkemintát kötni, a többit simára képzeltem el.

Jelenleg eléggé bontásra áll a helyzet ... egyrészről nagyon örülök annak, hogy végre képes vagyok 3-mas tűvel, egy ilyen vékonyságú fonallal dolgozni (és még minta is van benne :)), node azért mégiscsak eléggé egyenetlen a kötéskép, a nyakán a passzét meg elég rondán szedtem föl ... Mindenesetre még alszom a döntésre párat.

Akkor jöjjenek a kertes képek :)
A paradicsomfán elkezdett végre érni a paradicsom. Palántáról vettem párat, és amellett, hogy gyönyörűen díszlik a kertben, úgy tűnik, bőven lesz rajta termés is.



Végre a mogyoróbokrok is elérték a termőképes kort.


Régi dédelgetett tervem volt, tulajdonképpen inkább a gyerekek részére, mint a termés miatt, egy babsátor. Most megvalósulni látszik. Ugyan a babokat kissé későn vetettem el, de már látszik a formája az építménynek.



És közben ő is nyílik: 


Végezetül tollas barátunk, akit a gyerekek az egyik macskánk szájából szedtek ki:


2 megjegyzés:

  1. Nagyon tetszik a felső terve, talán még egy szép kis horgolt virág kitűzőt is elvisel majd magán, hiszen a csipkés ujjacskát jól ellensúlyozza a sima kötésű eleje. Néztem lejjebb a szürke-piros pólófonalas alkotást is, el is kezdett rögtön sajogni a csuklóm, de megérte a fáradságot, szép lett nagyon! :-)

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm az észrevételt. Még nem tudom, hogy a mintásabb, vagy az egyszerűbb anyagot varrnám-e hozzá...mindenesetre először jó lenne szebb kötésképet produkálni. A pólófonallal való munka valóban szinte fizikai jellegű, de nagyon látványos, megéri kipróbálni :)

    VálaszTörlés

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.