2017. május 14., vasárnap

Pólófonalból

Két teljes gombolyag bézs, egy majdnem teljes gombolyag piros, és kb. fél gombolyagnyi halvány rózsaszín Trapillo pólófonalból horgoltam, 15-ös tűvel. Nem mértem le a pontos súlyát, de meglehetősen nehéznek tűnik - egy gombolyag fonal 700 gr körül van. Legszélesebb átmérője a csücsköknél mérve 1 m.






... és hogy milyen élmény pólófonalból horgolni?
Bizony csuklót nem kímélő fizikai munka. Annak ellenére, hogy nagyon gyors sikerélményt ad, egy-két sor után elfáradt mindig a kezem. Viszont annyira látványosan növekszik a kézimunka, hogy ez előrendíti az embert.


Az egyes pálcáknál nem tudtam egy mozdulattal áthúzni mindkét szálon a fonalat, mindig először csak az egyiken, majd a másikon, így születtek az egyráhajtásos pálcák. Egy kicsit rá is kellett húznom mindig, hogy szépen illeszkedjenek egymáshoz, bár ebben a mintában most nem volt szükség feltétlenül nagyon szoros horgolásra. Viszont minden pici egyenetlenség nagyon feltűnő, akár centiméterben is mérve befolyásolja a folytatást.



A minta eredetileg egy edényalátét minta volt a ravelry-ről: 
Úgy gondoltam, erre a célra is pont megfelel nekem: nagyjából tömör, azért van egy kis minta is benne. A szegélyre meg már nem maradt elég fonalam.
Az első körben a pálcák számát lefeleztem, mert túl nagy lyuk volt a közepén úgy, amit nem tudtam összehúzni. A második körben szaporítottam minden pálcába, így lett meg az első sor.

Jól mutatnak a színei, nagyon tetszik ez az erőteljes textúra is, de egyelőre sorozatgyártásba nem fogok. Csak mert egyelőre kételyeim vannak a használhatóság tekintetében. Azért "bármitartó" formájában biztosan ki fogom még próbálni ezt a fonalat.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.