2014. március 1., szombat

Itt a tavasz



Kinyíltak a krókuszok, én meg gyorsan elkészültem két tavaszi sapkával.

A sapkák mintája innen való:
http://www.ravelry.com/patterns/library/toasty-striped-set-hat

Nako Baby Lolipop, 100 % akryl fonalból készültek. 4,5-es tűvel kötöttem az egészet. 5-5 dkg volt szükséges hozzájuk.

A mintát a patentmintától egészen a fogyasztásig követtem, kivéve, hogy négy mintaegységet kötöttem, a kezdést pedig átszámoltam a fonalra és a két gyerek fejkörméretére. A nagyobbik így 80 szemmel kezdve készült (6 éves gyerekre), a kisebbik 72 szemmel kezdve (3 éves gyerekre). A fogyasztás már máshogy alakult. A nagyobbik sapkánál a fogyasztó sorok közé 3-3 sima sort kötöttem, a kisebbiknél csak 2 illetve 1 sort. Talán jobb lett volna  a kisebbiket 3-3- sorközzel fogyasztani, így kissé határeset lett hossza, bár  agyerek nem panaszkodik, pont kényelmesnek tartja. A végén nem sikerült annyi szemre lefogyasztanom, ahogy a mintában volt, valahogy nagyon nehézkes volt a körkötőtűvel dolgoznom, így a " lyukat " összevarrtam a végén. Így valamivel buggyosabb lett a végeredmény, mint az eredeti.
















Azokkal az akryl fonalakkal, amikkel eddig próbálkoztam, valahogyan nem voltam megelégedve. Nagyon mű tapintásúak voltak, csikorgósak, nem tűntek kellemes viseletnek. Ez a fonal azért nem hiába prémium kategóriájú. Sokkal finomabb, puhább, nem szúr, egészen kellemes érzet kötni vele. A színei pedig rendkívül szemet gyönyörködtetőek.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.