2013. december 16., hétfő

A kapucni

Volt egy adag nagyon jó pihe-puha gyapjúfonalam, ami egy közös rendelésből származott. Amennyi tapasztalatra eddig szert tettem a fonalak terén, azért az ennyire puha gyapjúfonal az elég ritka, vagy az én bőröm nagyon érzékeny, nem is tudom. Mindenesetre engem sokféle gyapjúfonal szúr, ami másokat nem, ez viszont kivétel volt. A Drops Baby Merino fonaláról van szó, halvány türkiz színben, amiből volt x gombolyagnyi mennyiségem. Ez egy elég vékony fonal. Ugyan kipróbáltam egy szállal kötve és horgolva is, és meg is állapítottam, hogy ebből a fonalból milyen jó kis felsőt lehetne kötni/horgolni, amit akár még közvetlenül a bőrömmel érintkezve is tudnék hordani, hiszen annyira puha, de nekem ehhez most nem volt türelmem.

Nem volt türelmem ahhoz, hogy nekiálljak 3-mas vékonyságú tűvel egy ilyen finomabb darabhoz, tekintetbe véve, hogy elég lassan haladok az ilyesmivel (van pár megkezdett és egyelőre befejezetlen dolgom ilyen típusú munkákból). Úgy tűnt, két és három szállal horgolva is jól működik ez  a fonal, így maradtam ennél a megoldásnál. A végleges verzió 3 szállal 5,5 -es tűvel horgolva készült.

A krokodil mintához ezt a tutorialt használtam: http://moiracrochets.hubpages.com/hub/Crocodile-Crochet-Stitch-Pattern
Sokfélét lehet találni interneten. Miután megnéztem egyet videón, főként azért, hogy megjegyezzem, pontosan hogyan is kell megfordítani a munkát a krokodilminta másik feléhez, jól jött egy ábrás verzió is, amit könnyebben tudok követni.

Szerettem volna még egy sálfélét is egybehorgolni a kapucnival, de a fonal ekkora darabhoz lett végül elég.

A világos krokodilminta 2 szállal, Drops Baby Merino fonal egy szála és gombolygós Play fonal egy szálának összefogásával készült.

A kapucni mintájához, formájához ez  a darab adta az ihletést:  http://www.ravelry.com/patterns/library/crocodile-pixie-hat







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.